Intervju s priljubljenim filozofom

Written by Jože Požar on 9 junija, 2013 – 5:53 dop -

Gospod Parkelj, koliko filozofskih knjig ste že skovali?

Ah, kaj pa jaz vem. Zame knjiga obstaja, če obstaja njena proti postavljena podoba na internetu.

Ali drži, da ste izdali knjigo z naslovom Filozofija za otroke?

Res je. Delo je prineslo veliko veselja na šole in univerze. Vsebina želi izraziti, kaj je smoter duha; a ta je, postati sebi neko drugo v obliki enostavne občosti. Spoznavanje duha mora postati bistvo sistema izobraževanja, kajti duh je gibanje, tisto sebi proti postavljeno kot drugo.

V nedavnem intervjuje ste povzdigovali metodo čistega pojma, zakaj?

No, o čistem pojmu se je treba začeti pogovarjati. Gre za metodo, ki je predpostavka logiki. Upati je, da bo metoda čistega pojma dobila veljavnost še preden bo ta naš svet zvodenel.

Slišati je, da filozofi raziskujete pojem samovolja?

Ja, to drži. Naša ideja je, da temeljito premislimo samovoljo. Pri tem pojmu gre za lastno moč osebe in za postajanje osebne samostojnosti, ki ima pomen sebstva.

Kako vidite sodobno umetnost skozi oči?

Popolnoma jasno. Od sodobne umetnosti bi se lahko kaj naučil tudi filozof. Ona raziskuje abstraktne oblike, ki jih filozof sicer od daleč zaznava, jih pa še ne dojema.
 
Popularen-filozof

Kaj praviš? Pravim, da se danes preveč poveličuje abstraktno osebo in tisti neki užitek spominjanja.

 

Raziskoval ste sebstvo zavesti; kaj ste spoznal v svojih premišljevanjih?

To, da področju sebstva zavesti gospoduje tisto neko prazno šopirjenje čistega vedenja. Obožuje se prazno globino sebstva, pri tem pa se zanemarja abstrakten dvig duha.

Intelektualno delo; kako si razlagate ta pojem?

Naj povem, da se je zadnjič s tem pojmom hvalil na televiziji nek tožilec, ki je trdil, da je delo sodstva in tožilstva težko intelektualno delo. No, jaz tej govorici niti najmanj ne verjamem, zakaj oba imata opravka z bitjo-izven-sebe, kar pomeni, da nimata opravka s pojmovanjem.

Gospod Parkelj, je res, da hegel.net zmotno prikazuje Heglov sistem?

To stoprocentno drži. Namreč, kot sem zadnjič odkrival, hegel.net izhaja iz treh zunanjih pojmov, katerih notranjost ni odpravljena v določno postajanje pojma. Videz je, kot da hehel.net ne loči sistema od delov njegove filozofije.

Kako se kot popularen filozof znajdete v tem čistem abstraktnem svetu?

Zelo težko. Včasih ne najdem stvari, večkrat se zgubim v mišljeninah, kdaj drugič pa ne vem, kje v prostoru se nahajam. Videz je, da je abstrahiranje postalo neka sodobna dejavnost, s katero se bi naj duh znebil samega sebe, pri tem pa se dogaja to, da izgublja stik z realnostjo.

Ali verjamete v princip naivne metafizike?

Svet je danes eno samo nasprotje; a tega dejstva še ne zaznavajo mnogi. Zaradi tega nekateri živijo v preteklosti, drugi v prihodnosti, sedanjost pa je izpolnjena z neposrednimi veščinami.

Ste si ogledal lestvico popularnih filozofov?

Ah, kaj bi s tem! Mogoče bi morali uveljavljati lestvico najbolj popularnih filozofskih inštitutov. Kaj pa vem, mogoče bi se na ta način znebili one samovolje, ki se je naselila v inštitute.

Gospod Parkelj, hvala za vaše odgovore.


Posted in Filozofsko zrno | No Comments »

Post a Comment