To je svet, za katerega se predpostavlja, da je sam po sebi izgotovljen in zato ne potrebuje mišljenja, kajti kot tak je primeren. Kar stremi reči: mišljenje se kot forma na zunanji način pridruži snovi in se z njo izpolni. Potemtakem je snov izgotovljen objekt ali dovršeni svet, ki mišljenja ne potrebuje. Zakaj mišljenje je pomanjkljivo in se dovrši na snovi, in to tako, da se pridruži materiji kot nedoločena forma. In zares, prilagajanje mišljenja snovi je danes spoštovano in veljavno, kajti ravno to, da se mišljenje pridruži materiji, kaže duh tedaj, ko podarja izgotovljen svet. Filozof Hegel je ugotavljal naslednje: »Stara metafizika je imela višji pojem mišljenja, kot je v navadi v novejšem času. Za osnovo je vzela, da je na rečeh resnično edino to, kar se o in na njih spozna z mišljenjem. Ona je menila, da določila mišljenja niso nekaj predmetu tujega, temveč njihovo bistvo.«
Dejaven duh, ki mišljenja in miselnih določil ne ceni in hvali samo abstrakten predmet, ne dojema, da nekaj končnega ni dejanski predmetni svet. Namreč, da bi abstraktni predmet dosegel svojo dejanskost, mora biti posredovan skozi gibanje in postajanje substance. Abstraktni predmet ni dejanski svet, kajti je le enostranska abstrakcija ali končnost, ki ni dosegla neskončnosti. Zato je govorjenje, da je abstraktni predmet mogoče dognati kot stvaren svet, nekakšno pretiravanje duha, ki mu ni jasno, kako ali na kakšen način mišljenje pridela dejanski svet. Ne misliti predmetne substance iz gibanja in postajanja, pomeni biti dejaven zunaj mišljenja ali tako, kot to narekuje abstraktni razum, ki hvali abstraktno neposrednost in tisto, kar so oblikovani razločki.
Abstraktni razum operira z razločki in se obnaša kot zdravi razum. Zakaj je razločevalen in brani nična bistva ter nasprotuje umu. In to držo zaznavajočega razuma danes demonstrira izobražen duh, kadar sebe izpolni z igro abstrakcij. Danes je zaželeno opredeljevanje po čistem jazu in po razločkih, ki jih pridela razum. In tako ni nenavadno, da se mišljenje kot forma na zunanji način pridruži materiji. Kar izrazi, da je svet izven mišljenja afektirano spoštovan in da se predmet in mišljenje dojema ločeno. In tako predmetna vsebina nima objektivne vrednosti, zakaj mišljenje in njegova določila niso upoštevana.
Predmetna substanca, ki ne doseže proti postajanja iz gibanja, tudi svoje dejanskosti ne doseže. In to danes prikazuje duh, ki svojega znanja ne postavi kot predmet. Kar hoče reči: duh, ki hvali abstraktno znanje kot tako, ne razume, da znanje kot tako izključuje gibanje in proti postajanje predmetne substance. Za tega duha je abstraktna neposrednost izgotovljena stvar, pa čeprav predmetna substanca ni dosegla proti postajanja, ki je določen svet v razvejanih občih momentih. Govoriti, da abstraktno znanje ne potrebuje mišljenja, ker je samo po sebi dejansko, je čista nevednost.
Najbrž bi se duh, ki hvali abstrakten predmet in možen svet, rad rešil mišljenja in logične sovisnosti tako, da uveljavlja izgotovljeno znanje, ki da zmore demonstrirati predmet v njegovi popolni dejanskosti. In to ne glede na to, da predmet ni posredovan in da drugo-biti ne doseže. In to gospodovanje nepredmetnega sveta danes hvali duh, ki mišljenje in logično sovisnost podcenjuje, ker abstraktno znanje dobiva na moči in je vsepovsod cenjeno. In tako ni čudno, da sta instinktivno početje naravne logike in subjektivna nastrojenost povsod priznana in hvaljena. Menda je duh odločen, da je subjektivno pridelan svet primeren, pa zato nima smisla, da sebe vznemirja z mišljenjem in miselnimi določili, ki velikokrat svet zapletejo in ga delajo nejasnega.
O mišljenju duh ne beseduje, zakaj abstraktno stvar prikazuje brez njene dejanskosti. Mišljenja in miselnih določil torej ne potrebuje, kajti tisto nespremenljivo kot abstraktna stvar je za njega izgotovljeni in veljaven svet. Tega zagotovi čisti jaz, čista vednost ali vednost kot taka in abstraktni razum, ki je danes slavljen in blažen. In to najbrž zaradi tega, ker abstraktna stvar ne potrebuje mišljenja, kajti sama po sebi je izgotovljeni svet, ki se jo zgolj zatrjuje.