Spodnja vprašanja smo postavili, da izvemo kaj več o filozofiji danes.
Vi ste poznavalec filozofije, povejte, o čem danes filozofi premišljujejo?
O tem je težko kaj natančnega reči, saj o svoji dejavnosti ne govorijo. Verjetno analizirajo svoj svet z namenom, da lahko o tistem, kar so analizirali, kaj povejo. Tako da tisto, kar je njihov svet, to so najbrž neizpolnjene abstrakcije, torej nekaj, kar je nebistveno sebstvo.
Kaj je naloga filozofov v tem času?
Neprikupno vprašanje, sprašujete o nečem, kar bi naj bilo gibanje in preobrazba predstave v misli in misli v pojem. A to se ne dogaja, kajti filozofija je danes razvlečena na abstraktne vsebine, ki so zbir kategorij in abstraktnega vedenja, ki ni omejeno na noben pojem.
Obstaja kak pojem, o katerem filozofi razpravljajo?
Preveč dosledno vprašanje, kajti danes gre za različne svetove, ne pa za posamezne pojme. Gre torej za abstraktno vedenje in za neskončni svet, ki se nadaljuje in najde svojo mejo v nekem drugem svetu. Tisto, kar je svet onstran, to je pravzaprav začetek neskončnega sveta. Hočem reči, to je nedoločen svet, ki eksistira in se pojavlja kot potencialen svet.
Pričakovati je, da filozof začne razpravljati o predmetu filozofije, zakaj filozofija ni zgolj abstraktna. Kot nepredmetna je dolgočasna, saj je duh ne dojema iz gibanja in posredovanja predmetne substance, ampak kot abstraktno vedenje, ki onemogoča predmetu filozofije, da se pojavi v svojem gibanju in postajanju, tj. določenosti. To namreč, da filozofija ni predmet z določeno realnostjo in njeno dejanskostjo, temu kljubuje abstraktno vedenje in abstraktni razum.
Ali je res, da ima filozofija svojo oblast in gospodarje?
Kakor pravijo ja, vendar se o tem ne govori na glas. Po mojem mnenju filozofijo obvlada abstraktni razum, ki jo členi v kategorije in specialne svetove. Duh verjame, da mora imeti filozofija najprej neko jasno pozicijo, ki omogoča filozofom zaznavati filozofske vsebine, ki so zunanje združljive in jih je mogoče preoblikovati v navidezno sebi enakost. Tako namreč nastajajo novi svetovi, ki jih je možno z enostavno analizo prevrednotiti v dovršeni svet.
Povejte, kaj je predmet filozofije?
Zelo zelo težko vprašanje. Na to vprašanje filozofi ne odgovarjajo. Zakaj ne? Zato, ker vprašanje sprašuje po vsebini, ki bi naj bila na sebi določena. A ker take vsebine ni, je jasno, da se filozofi o predmetu filozofije ne pogovarjajo. Upati je, da se bo to v kratkem zgodilo.
Ali lahko abstraktno vedenje reformira bistvo filozofije?
Vi postavljate vprašanje, na katerega ne bi znal odgovoriti niti slaven filozof, ki je napisal več filozofskih knjig. Tisto, kar abstraktno vedenje poklanja, to je menda prav to, čemu se reče predstava o filozofiji. Pojmovanih vsebin jaz tu ne vidim, kajti abstraktno vedenje še vedno drži svojo pozicijo in narekuje, kako je treba misliti vsebino. Zato so nekatere vsebine nekakšne prikazni tega časa ali nedojemljivi svet, ki ni dosegel svoje sebi enakosti.
Zadnje vprašanje, ali danes filozof misli svet iz nastajajočega vedenja?
Zaenkrat še ne. Zadovoljen je z dejavnostjo abstraktnega razuma, ki nastajajočega vedenja ne zaznava. To kaže, da filozof še ni dejaven na način odsvojitve in logične sovisnosti.