Duh, ki bi hotel filozofijo spoznavati po njenem bistvu ali kot predmetni svet, naj bere Heglov Sistem vede (prvi del) ali Fenomenologijo duha, če želi filozofijo spoznavati iz nastajajočega vedenja. V njej bo našel osnovne pojme, kot so element vedenja, odsvojitev, sebstvo, gibanje substance in druge. Drugače ni mogoče spoznavati predmeta filozofije, kajti drugi filozofi niso razvili Sistema vede tako kot Hegel. Bili so poskusi, vendar neuspešni.
Zanimivo je, da danes filozofije nihče več ne jemlje resno. Šolski sistem obravnava filozofijo kot nekaj, kar ni predmet filozofije, pa ni čudno, če se o filozofiji govori površno in vnanje. Začeti je treba iz izvira in predmet filozofije dojeti iz nastajajočega vedenja. Le tako bo duh spoznal, kako si odsvoji samega sebe in se postavi kot predmet. Po mojem mnenju je to nujnost, saj bo duh spoznal predmet filozofije in njegovo odsvojitev iz osnove. Filozof namreč, ki bo dojel predmet filozofije iz nastajajočega vedenja, bo dobil predstavo o svoji odsvojitvi ali o tem, kako duh vzpostavi svoje sebstvo.
Filozofija bo zanimiva, ko bo filozof začel razpravljati o njenem predmetu. Zakaj govorica, ki o predmetu filozofije ne govori, filozofijo predstavlja kot abstraktno filozofijo. To pa ni dejaven duh, ki predmet filozofije spoštuje in ga razvija v njegovi osnovi, v kateri predmetna substanca doseže svojo sebi enakost. To je namreč pogoj, da bi bil duh dejaven v interesu predmeta filozofije in njegovega pojma.
Če torej želimo filozofijo dojeti kot predmetni svet, potem moramo abstraktno filozofijo dati na stran. Ko bomo to storili, vzamemo v roke Heglovo Fenomenologijo duha in beremo ter razbiramo. Pri tem imejmo v mislih, da fenomenologije ne bomo dojeli po prvem branju, kajti to enostavno ne gre, ker je pretežavna. Zaradi tega beremo in ponovno beremo, dokler ne najdemo nekaj, kar nas prevzame. In potem se poglobimo in poskušamo dojeti, kaj je filozof Hegel odkrival. Le tako bomo prišli do umevanja celote, ki jo je treba dojeti, kajti posamezni pojmi, ki sestavijo kazalo Sistema vede, izdelujejo absolutno vedenje. Se pravi, zavest, samozavedanje, um in duh so pojmi, ki vzpostavijo absolutno vedenje.
Tisto, kar je odličnost Fenomenologije duha, je element vedenja in odsvojitev duha. Element vedenja je samo bistvo Sistema vede, zato bodite pozorni do elementa vedenja. Kajti če ga ne boste spoznali kot bistvo Sistema vede, tudi gibanja predmetne substance ne boste dojeli. Filozof Hegel element vedenja nenehno vzpostavlja in ga kaže v mnogih oblikah in gibanju. Zato bodite osredotočeni na element vedenja, kajti ko boste gibanje substance in odsvojitev duha dojeli, boste dojeli prvi del Sistema vede, ki se konča s poglavjem Absolutno vedenje.
Torej, Sistem vede razkrivajte postopno, da spoznate njegovo bistvo iz postajanja. Ne zahtevajte od sebe, da Sistem vede spoznate v nekaj dnevih. To ne bo šlo, kajti to ni abstraktna filozofija, temveč filozofija, ki svoj predmet vzpostavlja skozi princip gibanja in postajanje. Gre za to, da spoznate, kako se notranji svet skozi gibanje substance vzpostavi v postajanju ali elementu vedenja. Postajanje je element vedenja, ki ga dobro proučite, kajti k njemu spada tudi logična sovisnost in sebi enakost ali tisto drugo, ki je čisti dojem.
Potemtakem, če želite spoznavati predmet filozofije, proučujte Heglov Sistem vede.